
Projekt „Akademia Przyszłości – Kompleksowy Program Rozwoju Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej” został zakwalifikowany do dofinansowania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Wartość projektu 11 824 684,74 zł, w tym koszty pośrednie 1 074 971,34 zł.
Projekt będzie realizowany od 01.04.2018 do 31.03.2022.
„Akademia Przyszłości” uzyskała dofinansowanie w konkursie nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/17 na Zintegrowane Programy Uczelni w ramach Ścieżki I, Działanie 3.5 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Głównym celem projektu jest zwiększenie efektywności kształcenia w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz poprawa jakości zarządzania Uczelnią poprzez: poszerzenie oferty edukacyjnej pozwalającej na zdobycie kompetencji i kwalifikacji oczekiwanych przez pracodawców, zwiększenie kompetencji dydaktycznych, zwiększenie integracji systemów wewnętrznych i zewnętrznych związanych z zarządzaniem uczelnią, podniesienie kompetencji i kwalifikacji kadry zarządzającej i administracyjnej.
Projekt zakłada wsparcie działań pozwalających rozwijać:
-
umiejętności studentów, na które popyt zgłaszają pracodawcy (zawodowe) oraz pozwalające na elastyczne dopasowanie do rynku pracy (tzw. miękkie), a w szczególności w tych obszarach, które są kluczowe z punktu widzenia rozwoju nowoczesnej gospodarki kraju - 4 520 189,10 zł
-
dydaktyczne kompetencje nauczycieli akademickich – 196 628 zł
-
kwalifikacje kadry zarządzającej i administracyjnej – 596 967 zł
Iistotnym elementem procesu rozwoju Uczelni jest wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Uczelnią:
-
w obszarze dydaktyki i administracji 4 343 770,30 zł,
-
w obszarze biblioteki 1 094 159 zł
Realizacja projektu przyczyni się do: wprowadzenia nowych i modyfikacji realizowanych programów kształcenia dostosowanych do zapotrzebowania rynku pracy, zdobycie dodatkowych kompetencji umożliwiających lepsze praktyczne przygotowanie zawodowe studentów, podniesienia – merytorycznych i związanych z metodami i technikami prowadzonych zajęć dydaktycznych – kompetencji kadry dydaktycznej oraz jakości i efektywności pracy kadry zarządzającej i administracyjnej, wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań i narzędzi informatycznych w zakresie zarządzania Uczelnią.
Kategoria: inne
/
Opublikowano: 13 czerwiec 2018
/
Odsłony: 2329