Akademia Techniczno-Humanistyczna

43-309 Bielsko-Biała
ul. Willowa 2
tel. +48 33 8279349 lub 350
Regon: 072728961
NIP: 547-194-37-84
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /ATH_Bielsko_Biala/SkrytkaESP

Dział Nauki i Współpracy Zewnętrznej

43-309 Bielsko-Biała
ul. Willowa 2
budynek L, pokój 310, 311
tel. +48 33 8279330, 445, 318



konto bieżące:
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
(skrót handlowy
Bank Pekao S.A.)
02 1240 4142 11110000 48278261

Inne konta:
Konkursy NCN 74 1240 4142 1111 0010 7367 3762
Granty 21 1240 4142 1111 0000 4825 5318
Konferencje 73 1240 4142 1111 0010 5457 2831

DZIAŁ NAUKI I WSPÓŁPRACY ZEWNĘTRZNEJ

Akademia Przyszłości - Kompleksowy Program Rozwoju Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej
Projekty naukowo-badawcze w ATH
Ogłoszone konkursy NCN - nabór do WRZEŚNIA 2018 r.!
Wsparcie dla przedsiębiorców

REFORMA NAUKI 2018

MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO

strona MNiSW poświęcona reformie szkolnictwa wyższego i nauki

list Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Jarosława Gowina

komunikat MNiSW w sprawie oświadczeń
 

AKTY PRAWNE

ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz.U. 2018 poz. 1668
ustawa z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce  Dz.U.2018 poz. 1669
Rozporządzenie MNiSW z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych Dz.U.2018 poz. 1818
 
Rozporządzenie MNiSW z dnia 21 września 2018 r. w sprawie dyplomów doktorskich, dyplomów habilitacyjnych i legitymacji doktoranta Dz.U. 2018 poz. 1837

PROJEKTY AKTÓW PRAWNYCH

BIP MNISW


MATERIAŁY INFORMACYJNE 

przewodnik po ewaluacji  pobierz...

Biuro projektu:

Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
ul. Willowa 2, 43-309 Bielsko-Biała
budynek L pok. 310
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Kierownik projektu

prof. dr hab. n.t. Iwona Adamiec-Wójcik 33 8279 404

Z-ca kierownika projektu

mgr Ewa Sobiecka 33 8279 404

Koordynator ds. organizacyjnych

mgr inż. Magdalena Frycz 33 8279 318

Koordynator ds. finansowych

lic. Dominika Nowak 33 8279 291

Zespół projektowy

Kierownik projektu

    prof. dr hab. n.t. Iwona Adamiec-Wójcik
    tel. 33 8279 404

Z-ca kierownika projektu

    mgr Ewa Sobiecka
    tel. 33 8279 404

Koordynator ds. organizacyjnych

    mgr inż. Magdalena Frycz
    tel. 33 8279 318

Koordynator ds. finansowych

    lic. Dominika Nowak
    tel. 33 8279 291


Harmonogram wsparcia

Certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym rzeczy - Grupa I 

Lp. Data Godziny Sala
1. 07.11.2018 8:00 – 14:45 A207
2. 14.11.2018 8:00 – 14:45 A207
3. 21.11.2018 8:00 – 14:45 A207
4. 28.11.2018 8:00 – 14:45 A207
5. 05.12.2018 8:00 – 14:45 A207
6. 12.12.2018 8:00 – 14:45 A207
7. 19.12.2018 8:00 – 14:45 A207

 
Certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym rzeczy - Grupa II

Lp. Data Godziny Sala
1. 09.11.2018 8:00 – 14:45 A210
2. 16.11.2018 8:00 – 14:45 A210
3. 23.11.2018 8:00 – 14:45 A210
4. 30.11.2018 8:00 – 14:45 A210
5. 07.12.2018 8:00 – 14:45 A210
6. 14.12.2018 8:00 – 14:45 A210
7. 21.12.2018 8:00 – 14:45 A210


Wydział Humanistyczno-Społeczny 

KURS JĘZYKA PORTUGALSKIEGO KURS JĘZYKA KATALOŃSKIEGO KURS CREATIVE WRITING KURS DZIENNIKARSKI KURS
OPIEKUN OSOBY STARSZEJ – ASYSTENT SENIORA
WTOREK
09.45-11.15
Sala L134A
ŚRODA
15.00-16.30
Sala B013
ŚRODA
13.15-14.45
Sala B27
PONIEDZIAŁEK
15.45-17.15
Sala L238
PONIEDZIAŁEK
15.45-19.30
Sala L120
Terminy zajęć:
09.10.2018 10.10.2018 10.10.2018 15.10.2018 15.10.2018
16.10.2018 17.10.2018 17.10.2018 29.10.2018 22.10.2018
23.10.2018 24.10.2018 24.10.2018 05.11.2018 29.10.2018
30.10.2018 31.10.2018 31.10.2018 19.11.2018 05.11.2018
06.11.2018 07.11.2018 07.11.2018 26.11.2018 19.11.2018
13.11.2018 14.11.2018 14.11.2018 03.12.2018 26.11.2018
20.11.2018 21.11.2018 21.11.2018 10.12.2018 03.12.2018
27.11.2018 28.11.2018 28.11.2018 17.12.2018 10.12.2018
04.12.2018 05.12.2018 05.12.2018 07.01.2019 17.12.2018
11.12.2018 12.12.2018 12.12.2018 14.01.2019 07.01.2019
18.12.2018 19.12.2018 19.12.2018 21.01.2019 14.01.2019
08.01.2019 09.01.2019 09.01.2019 28.01.2019 21.01.2019
15.01.2019 16.01.2019 16.01.2019 04.02.2019 28.01.2019
22.01.2019 23.01.2019   11.02.2019  
29.01.2019 30.01.2019   18.02.2019  


Wydział Inżynierii Materiałów, Budownictwa i Środowiska
Kierunek: Budownictwo
Studia stacjonarne I stopnia; sem. 1
Przedmiot: Wprowadzenie do konstrukcji aluminiowo – szklanych – wykład

Data Godz. zajęć  Prowadzący z firmy Aluprof S.A. Sala
22.10.2018   15:45 – 18:00 mgr inż. Michał Marcinowski  L331
05.11.2018 15:45 - 18:00 mgr inż. Michał Marcinowski  L331
19.11.2018 15:45 - 18:00 mgr inż. Michał Marcinowski  L331
03.12.2018 15:45 - 18:00 mgr inż. Michał Marcinowski  L331
07.01.2019 15:45 - 17:15 mgr inż. Michał Marcinowski  L331
21.01.2019 15:45 - 16:30  mgr inż. Michał Marcinowski  L331


18 września odbędą się pierwsze zajęcia z Excela dla pracowników ATH. Uczestnicy kursu są podzieleni na 2 grupy. Poniżej daty spotkań dla poszczególnych grup.  
 

Szkolenie program Excel Grupa I 

Lp. Data Godziny Sala
1. 18.09.2018 13.30-15.00 L406
2. 25.09.2018 13.30-15.00 L406
3. 02.10.2018 13.30-15.00 L406
4. 30.10.2018 13.30-15.00 L406
5. 06.11.2018 13.30-15.00 L406
6. 13.11.2018 13.30-15.00 L406
7. 20.11.2018 13.30-15.00 L406
8. 27.11.2018 13.30-15.00 L406
9. 04.12.2018 13.30-15.00 L406
10. 11.12.2018 13.30-15.00 L406
11. 08.01.2019 13.30-15.00 L406
12. 15.01.2019 13.30-15.00 L406
13. 22.01.2019 13.30-15.00 L406

Szkolenie program Excel Grupa II 

Lp. Data Godziny Sala
1. 20.09.2018 13.30-15.00 L406
2. 27.09.2018 13.30-15.00 L406
3. 04.10.2018 13.30-15.00 L406
4. 31.10.2018 13.30-15.00 L406
5. 08.11.2018 13.30-15.00 L406
6. 15.11.2018 13.30-15.00 L406
7. 22.11.2018 13.30-15.00 L406
8. 29.11.2018 13.30-15.00 L406
9. 06.12.2018 13.30-15.00 L406
10. 13.12.2018 13.30-15.00 L406
11. 10.01.2019 13.30-15.00 L406
12. 17.01.2019 13.30-15.00 L406
13. 24.01.2019 13.30-15.00 L406

 

Szkolenia zakończone:

Czytaj więcej...

O projekcie

Projekt „Akademia Przyszłości – Kompleksowy Program Rozwoju Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej” został zakwalifikowany do dofinansowania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Wartość projektu 11 824 684,74 zł, w tym koszty pośrednie 1 074 971,34 zł.
Projekt będzie realizowany od 01.04.2018 do 31.03.2022.

„Akademia Przyszłości” uzyskała dofinansowanie w konkursie nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/17 na Zintegrowane Programy Uczelni w ramach Ścieżki I, Działanie 3.5 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Czytaj więcej...

Miniatura

Nabór wniosków prowadzony jest w sposób ciągły w okresie od 17 kwietnia do 31 grudnia 2018 roku.

Realizującymi działanie naukowe mogą być osoby, które:

  1. uzyskały stopień naukowy doktora w okresie do 12 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem.
  2. nie kierowały i nie kierują realizacją projektu badawczego oraz nie są laureatami konkursów na przyznanie stypendiów doktorskich lub staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora, finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki;
  3. w dniu złożenia wniosku są zatrudnione przez wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę.


W konkursie rozpatrywane będą wnioski:
1. które obejmują badania podstawowe;
2. które obejmują realizację jednego spośród wymienionych działań:

• badania wstępne,
• badania pilotażowe,
• kwerenda,
• staż naukowy,
• wyjazd konferencyjny,
• wyjazd badawczy,
• wyjazd konsultacyjny;

3. których okres realizacji wynosi 12 miesięcy, z możliwością skrócenia w razie wcześniejszego zakończenia realizacji działania;
4. których wysokość finansowania wynosi od 5 000 do 50 000 złotych;
5. które nie przewidują wynagrodzeń oraz stypendiów naukowych, z wyjątkiem wynagrodzeń wykonawców zbiorowych niebędących pracownikami podmiotu, w którym realizowane jest działanie;
6. które nie przewidują zakupu, wytworzenia lub modernizacji aparatury naukowo-badawczej, urządzeń lub oprogramowania.
7. Maksymalna wysokość kosztów pośrednich to 10% kosztów bezpośrednich.

DANE DO WNIOSKU:

  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /ATH_Bielsko_Biala/SkrytkaESP
  • Numer rachunku bankowego NCN: 74 1240 4142 1111 0010 7367 3762
  • Siedmiocyfrowy identyfikator gminy: 246101 1
  • Karta kontrolna: pobierz...
  • Wniosek do Komisji ds. etyki badań naukowych (opcjonalnie): pobierz...

Projekty POWER

Akademia Przyszłości - Kompleksowy Program Rozwoju Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej
3.5. Kompleksowe programy szkół wyższych
POWR.03.05.00-00-Z035/17
Kierownik projektu: prof. dr hab. n.t. Iwona Adamiec-Wójcik
Okres realizacji: 01.04.2018-31.03.2022



Staż - startem do kariery inżyniera XXI wieku
3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym
POWR.03.01.00-00/S018/17-00
Kierownik projektu: dr inż Dorota Więcek
Okres realizacji: 01.11.2017-31.10.2019



Akademia Kompetentnego Studenta
3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym
POWR.03.01.00-00-B012/17
Kierownik projektu: mgr Izabela Konior
Okres realizacji: 01.12.2017-30.11.2020

Regulaminu komisji ds. etyki badań naukowych

Regulamin komisji ds. Etyki badań naukowych
(Zarządzenie Rektora nr 1124/2016/2017)

1) Zadaniem komisji jest opiniowanie projektów badań naukowych pod kątem ich zgodności z zasadami etyki w zakresie respektowania praw ochrony dóbr osobistych uczestników projektu badawczego (badających i badanych).

2) Komisja opiniuje projekty badań na podstawie ich krótkich opisów.

3) Opiniowaniu przez Komisję mogą podlegać projekty badań doktorskich i grantów, w szczególnych przypadkach również projekty realizowane w ramach badań magisterskich.

4) W przypadku projektów realizowanych przez magistrantów i doktorantów odpowiedzialność za etyczną stronę badań spoczywa na promotorze.

5) Komisja może:
- wyrazić zgodę na przeprowadzenie badań,
- nie wyrazić takiej zgody,
- może też wydać zgodę warunkową zastrzegając konieczność dokonania zmian w procedurze.

6) Powodem niewyrażenia zgody na przeprowadzenie badań jest ich zasadnicza niezgodność z normami etycznymi oraz ochrona godności badanych lub zapobieganie ewentualnym szkodom.

7) Warunki pozytywnej rekomendacji komisji:
a. Sposób prowadzenia badań nie może naruszać godności osoby.
b. O ile to możliwe z uwagi na przedmiot i charakter badania, uczestnicy powinni uzyskiwać informację o celu badań.
c. Udział w badaniu nie może narażać uczestników na ryzyko wystąpienia zaburzeń zdrowia psychicznego lub fizycznego.
d. Osoby badane mają zagwarantowaną anonimowość i dyskrecję.
e. Jeśli na jakimś etapie badania uczestnicy zostają wprowadzeni w błąd, powinni otrzymywać stosowne wyjaśnienie po zakończeniu badania.
f. Jeśli na jakimś etapie badania uczestnicy mają wcielić się w rolę innej postaci, to na końcu badania stosowana jest odpowiednia formuła wyprowadzenia ich z tej roli (debriefing).
g. Uczestnicy powinni mieć zagwarantowaną możliwość odmowy udziału lub wycofania się z badań w przypadku, gdyby taka była ich wola.
h. Badani nie mogą być zmuszani do wykonania czegoś, co narusza ich godność lub jest sprzeczne z ich przekonaniami.

8) Dodatkowe czynniki ochronne wobec osób badanych:
a. Badanie nie powinno być zbyt eksploatujące osób badanych.
b. Badanie nie powinno prowadzić do trwałego obniżenia nastroju.
c. Badanie nie powinno narażać uczestników na stres o nasileniu potencjalnie szkodliwym dla ich zdrowia psychicznego.
d. Osoba stosująca w badaniach testy, kwestionariusze lub inne metody psychologiczne, respektuje prawa autorskie i wydawnicze.
e. Badani mają zagwarantowaną możliwość nieujawniania takich informacji, które w ich ocenie naruszają ich prywatność.

9) Tryb realizacji wniosku:
a. Wnioski składane są na odpowiednim formularzu (załącznik nr 1) do Działu Nauki i Współpracy Zewnętrznej
b. Komisja rozpatruje wnioski w czasie nie dłuższym niż jeden miesiąc od daty ich złożenia.
c. W sytuacjach istotnych niejasności Komisja może zwrócić się do Wnioskodawcy z prośba o uzupełnienie wniosku.

Projekt Erasmus+ "Find your inner inventor"

Tytuł projektu: Find your inner invetor
Strona projektu: www.innerinventor.eu
Numer umowy: 2016-CZ01-KA202-024054
Akcja: KA2- Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk
Erasmus+ Partnerstwa strategiczne

Czas trwania projektu: 30 miesięcy (09.2016 – 02.2019)
Partnerzy projektu:
  • VŠB – Technical University of Ostrava, Czechy (Koordynator)
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
  • University of Iceland, Islandia
Koordynator projektu: Tereza Benesova, VŠB – Technical University of Ostrava
Koordynator z ramienia ATH: dr Dagmara Mika (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Całkowity budżet projektu: 93 880 EUR
Budżet ATH: 18 720 EUR

Projekt pt.: Find your inner inventor w ramach Programu Erasmus+ partnerstwa strategiczne będzie trwał 30 miesięcy, w ramach których przeprowadzona zostanie analiza potrzeb edukacyjnych uczniów szkół średnich w zakresie przedsiębiorczości, a następnie na podstawie wyników ankiet przygotowany zostanie program szkoleniowy oparty na symulacji prawdziwego otoczenia biznesu i wykorzystujący szkolenia oraz warsztaty z zakresu kompetencji kluczowych i umiejętności o charakterze ogólnym, przygotowujących do funkcjonowania na rynku pracy.
Opracowany w ramach projektu program szkoleniowy ma pomóc w rozwijaniu umiejętności w zakresie przedsiębiorczości w praktyce, wskazać możliwości przyszłej kariery w biznesie lub samozatrudnienia, a także umożliwić uczniom szkół kontakt ze środowiskiem naukowym i zachęcić do kontynuacji edukacji po ukończeniu szkoły średniej.

W realizację projektu zaangażowanych jest kilka jednostek ATH, które w swoich kompetencjach mają m.in. wspieranie przedsiębiorczości oraz współpracę z jednostkami kształcenia zarówno na szczeblu regionalnym, jak i międzynarodowym:

  • Biuro Karier,
  • Centrum Wymiany Międzynarodowej,
  • Dział Nauki i Współpracy Międzynarodowej.

Główne cele projektu:

  • udzielić informacji uczniom szkół o możliwościach ich przyszłej kariery w biznesie lub samozatrudnienia,
  • umożliwić uczniom szkół rozwój swoich umiejętności w zakresie przedsiębiorczości w praktyce,
  • pokazać uczniom szkół kompleksowy projekt biznesowego cyklu od pomysłu poprzez rozwój pomysłu/produktu do wprowadzenia na rynek,
  • rozwinąć kluczowe kompetencje uczniów szkół oraz umiejętności o charakterze ogólnym, przygotowujących do funkcjonowania na rynku pracy,
  • umożliwić uczniom szkół kontakt ze środowiskiem naukowymi i wyeliminować ich lęk przed nauką.

Podstawowe zadania:

  1. Analiza potrzeb edukacyjnych umiejętności biznesowych oraz kształcenia w zakresie przedsiębiorczości w szkołach (ok. 100 ankiet – uczniowie, nauczyciele, studenci)
  2. Utworzenie partnerstwa między uczelnią i szkołami
  3. Przygotowanie i realizacja programu szkoleniowego pt. Find Your Inner Inventor opartego na symulacji prawdziwego otoczenia biznesu oraz z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania
  4. Opracowanie kompleksowej metodologii programu dla szkół
  5. Prezentacja opracowanych przez uczniów projektów
  6. Zorganizowanie w każdym kraju partnerskim konferencji dla nauczycieli przedsiębiorczości
     
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami projektu: www.innerinventor.eu/
13 czerwiec 2018
ORCID

Szanowni Państwo,

w związku z nowymi regułami ewaluacji i rankingowania uczelni istnieje konieczność zweryfikowania i uporządkowania dorobku publikacyjnego. Wiąże się to zarówno ze zwróceniem szczególnej uwagi na sposób afiliowania własnych publikacji, jak również z wymogiem założenia konta w bazie „Scopus”.

Ponadto zwracam się do Państwa z prośbą o założenie konta „ORCID” (Open Researcher and Contributor ID).

Czytaj dalej >
01 maj 2017
NCN: Najbliższe konkursy
Do 17 września 2018 r. można składać wnioski w ramach konkursów:
  • Sonata Bis 8
  • Harmonia 10
  • Maestro 10,
(termin wewnętrzny: 06.09.2018 r.)

Dane do wniosku:
►Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /ATH_Bielsko_Biala/SkrytkaESP
►Numer rachunku bankowego NCN:
74 1240 4142 1111 0010 7367 3762
►Siedmiocyfrowy identyfikator gminy: 246101 1
►Karta kontrolna: pobierz...
►Wniosek do Komisji ds. etyki badań naukowych (opcjonalnie): pobierz... Czytaj dalej >
04 czerwiec 2014
Komunikat Prorektora ds. Nauki i Finansów Komunikat odnośnie podawania w publikacjach naukowych wyłącznie oficjalnie przyjętych nazw naszej uczelni.
Czytaj dalej >